Dette nettkurset i velferdsteknologi og hverdagsmestring tar deg gjennom viktige temaer som alle ledere og medarbeidere i helse- og omsorgstjenestene bør kjenne til. Nettkurset er på basisnivå.
Kursets oppbygging og innhold:
DEL 1: Introduksjon
DEL 2: Hjelpefellen
DEL 3: Hverdagsmestring
DEL 4: Velferdsteknologi og hjelpemidler
DEL 5: Velferdsteknologi i Oslo kommune
DEL 6: Roller og dokumentasjon
DEL 7: Lovverk og etikk
DEL 8: Suksessfaktorer
Når du har meldt deg opp til nettkurset kan ta så mange deler du ønsker, avslutte, for så å starte der du slapp sist gang. Du får opp de ulike delene ved å klikke på Nettkurs i velferdsteknologi og hverdagsmestring på basisnivå på høyre side under innholdsfortegnelse.
Om dette kurset
Målgruppen for dette nettkurset er medarbeidere i helse- og omsorgstjenestene i bydelene og helsehusene i Oslo kommune.
Hovedmål er at du skal:
- ha kunnskap om hverdagsmestring, samt benytte denne kunnskapen til å gi en god tjeneste som bygger på den enkeltes ressurser og hva som er viktig for innbyggerne
- ha kunnskap om hvilken velferdsteknologi som brukes i Oslo kommune og kunne identifisere brukere til velferdsteknologiske løsninger som underbygger mestring
- ha forståelse for hvorfor velferdsteknologi er en del av tjenesten og forståelse for egen og andres rolle
- fremme samarbeid på tvers av tjenester for å sikre god faglighet og deling av erfaringer