Beboerne ved institusjonene våre er sårbare og vil trenge hjelp om brann skulle oppstå. Dette kurset skal hjelpe deg som jobber på Sola eller Soltun sykehjem til å forstå hvordan en brann skal håndteres om uhellet er ute.
Kurset er for fast og midlertidig ansatte, samt ekstravakter ved Soltun og Sola sykehjem. Kurset er obligatorisk og skal tas 1 gang per år. Beregnet tid er 1t, inkludert gjennomgang av skjema.
Om dette kurset
Noe av kursets innhold:
- Hva gjør vi når brannalarmen går?
- Hva kan vi forebygge?
- Hvilke slukkemidler har vi?
- Hvordan og hvor evakuerer vi?
- Gjennomgang av bygg
Kurset skal bidra til at en er trygg og vet hva en skal gjøre ved en ev. brann på sykehjemmet.
Som ressursperson innen velferdsteknologi har du en viktig rolle. Du er en av mange i et tverrfaglig team som bidrar til å sikre at våre velferdsteknologiske systemer er oppdatert og at kommunen kan tilby en trygg tjeneste til våre innbyggere.
I dette kurset får du en gjennomgang av NetNordic Omsorg som er hovedprogrammet vi bruker for å legge til og fjerne utstyr og ansatte. Du vil og lære hvordan du melder feil til NetNordic sin serviceportal, ServiceNow.