Skriv en kort kurspresentasjon her. Den bør være på et par tre linjer med tekst og vil vises øverst på kursets hjemmeside. Tenk på det som en appetittvekker som gjør at kursdeltakeren umiddelbart forstår om dette kan være noe av interesse.
OBS for at du ikke publiserer kursets forside før kurset er klar til å vises i kursoversiktene. Du kan fylle ut alt på kursets forside nå, men ikke bytt status til "Vis" før kurset er klart til påmelding.
Om dette kurset
Skriv en lengre kurspresentasjon her. Denne kurspresentasjonen bør være mer omfattende, men fortsatt skrevet slik at den er kortfattet, presis og tydelig beskriver kursets mål, innhold og forventet utbytte. Den bør gjøre det tydelig hvem kurset trolig passer best for.
Under ser du et eksempel på en videorute. Akkurat her er det en video fra Vimeo, men du bytter det enkelt ut med en lenke til en video fra f.eks. Vimeo eller YouTube og da vises den her. Det er faktisk bedre enn å laste videoen opp i KS Læring - siden Vimeo og Youtube er mye flinkere til å tilpasse videoens kvalitet og format til hva brukeren kan se. Du slipper å tenke på det.
I dette kurset skal vi gå gjennom de viktigste og vanligste funksjonene i GAT du trenger som leder i barnehagen i Færder kommune.
Kurset er ment som et oppslagsverk og du står fritt til å hoppe frem og tilbake som du selv ønsker. Det ikke lagt opp til noen tester eller avsluttende prøve.
Den mest effektive førstehjelpen er å forhindre at skader skjer! I tradisjonelle førstehjelpskurs blir dette ofte tillagt lite vekt og de fleste kurs handler om hva en gjør når skaden er skjedd. Erfaring viser at enkle grep reduserer risikoen for uønskede hendelser betraktelig. Litt skrubbsår og blåmerker er en viktig del av oppveksten og verken kan eller skal forsøkes forhindret. Den gode førstehjelperen evner å skille mellom det som er vondt og det som er farlig.
Kompetansetiltaket består både av digitale forberedelser og en fysisk samling og er delt inn i 2 hoveddeler:
Første del av dette kurset gir en innføring i forebyggende arbeid, samt presenterer en enkel måte å sette dette i system ved hjelp av risikoanalyse. Her utvikles skreddersydde konkrete risikoanalyser for den enkelte barnehage, som gjennomgås og oppdateres jevnlig av leder/ledergruppen. Dette bidrar til å implementere tankesettet om forebyggende arbeid i barnehagen og har i seg selv stor forebyggende effekt.
Andre delen av kurset ligner mer på de tradisjonelle førstehjelpskursene, da med fokus på symptomer og tiltak for de mest vanlige skadene og ulykkene man ser i barnehager.
Den mest effektive førstehjelpen er å forhindre at skader skjer! I tradisjonelle førstehjelpskurs blir dette ofte tillagt lite vekt og de fleste kurs handler om hva en gjør når skaden er skjedd. Erfaring viser at enkle grep reduserer risikoen for uønskede hendelser betraktelig. Litt skrubbsår og blåmerker er en viktig del av oppveksten og verken kan eller skal forsøkes forhindret. Den gode førstehjelperen evner å skille mellom det som er vondt og det som er farlig.
Kompetansetiltaket består både av digitale forberedelser og en fysisk samling og er delt inn i 2 hoveddeler:
Første del av dette kurset gir en innføring i forebyggende arbeid, samt presenterer en enkel måte å sette dette i system ved hjelp av risikoanalyse. Her utvikles skreddersydde konkrete risikoanalyser for den enkelte barnehage, som gjennomgås og oppdateres jevnlig av leder/ledergruppen. Dette bidrar til å implementere tankesettet om forebyggende arbeid i barnehagen og har i seg selv stor forebyggende effekt.
Andre delen av kurset ligner mer på de tradisjonelle førstehjelpskursene, da med fokus på symptomer og tiltak for de mest vanlige skadene og ulykkene man ser i barnehager.
Den mest effektive førstehjelpen er å forhindre at skader skjer! I tradisjonelle førstehjelpskurs blir dette ofte tillagt lite vekt og de fleste kurs handler om hva en gjør når skaden er skjedd. Erfaring viser at enkle grep reduserer risikoen for uønskede hendelser betraktelig. Litt skrubbsår og blåmerker er en viktig del av oppveksten og verken kan eller skal forsøkes forhindret. Den gode førstehjelperen evner å skille mellom det som er vondt og det som er farlig.
Kompetansetiltaket består både av digitale forberedelser og en fysisk samling og er delt inn i 2 hoveddeler:
Første del av dette kurset gir en innføring i forebyggende arbeid, samt presenterer en enkel måte å sette dette i system ved hjelp av risikoanalyse. Her utvikles skreddersydde konkrete risikoanalyser for den enkelte barnehage, som gjennomgås og oppdateres jevnlig av leder/ledergruppen. Dette bidrar til å implementere tankesettet om forebyggende arbeid i barnehagen og har i seg selv stor forebyggende effekt.
Andre delen av kurset ligner mer på de tradisjonelle førstehjelpskursene, da med fokus på symptomer og tiltak for de mest vanlige skadene og ulykkene man ser i barnehager.
Den mest effektive førstehjelpen er å forhindre at skader skjer! I tradisjonelle førstehjelpskurs blir dette ofte tillagt lite vekt og de fleste kurs handler om hva en gjør når skaden er skjedd. Erfaring viser at enkle grep reduserer risikoen for uønskede hendelser betraktelig. Litt skrubbsår og blåmerker er en viktig del av oppveksten og verken kan eller skal forsøkes forhindret. Den gode førstehjelperen evner å skille mellom det som er vondt og det som er farlig.
Kompetansetiltaket består både av digitale forberedelser og en fysisk samling og er delt inn i 2 hoveddeler:
Første del av dette kurset gir en innføring i forebyggende arbeid, samt presenterer en enkel måte å sette dette i system ved hjelp av risikoanalyse. Her utvikles skreddersydde konkrete risikoanalyser for den enkelte barnehage, som gjennomgås og oppdateres jevnlig av leder/ledergruppen. Dette bidrar til å implementere tankesettet om forebyggende arbeid i barnehagen og har i seg selv stor forebyggende effekt.
Andre delen av kurset ligner mer på de tradisjonelle førstehjelpskursene, da med fokus på symptomer og tiltak for de mest vanlige skadene og ulykkene man ser i barnehager.
Den mest effektive førstehjelpen er å forhindre at skader skjer! I tradisjonelle førstehjelpskurs blir dette ofte tillagt lite vekt og de fleste kurs handler om hva en gjør når skaden er skjedd. Erfaring viser at enkle grep reduserer risikoen for uønskede hendelser betraktelig. Litt skrubbsår og blåmerker er en viktig del av oppveksten og verken kan eller skal forsøkes forhindret. Den gode førstehjelperen evner å skille mellom det som er vondt og det som er farlig.
Kompetansetiltaket består både av digitale forberedelser og en fysisk samling og er delt inn i 2 hoveddeler:
Første del av dette kurset gir en innføring i forebyggende arbeid, samt presenterer en enkel måte å sette dette i system ved hjelp av risikoanalyse. Her utvikles skreddersydde konkrete risikoanalyser for den enkelte barnehage, som gjennomgås og oppdateres jevnlig av leder/ledergruppen. Dette bidrar til å implementere tankesettet om forebyggende arbeid i barnehagen og har i seg selv stor forebyggende effekt.
Andre delen av kurset ligner mer på de tradisjonelle førstehjelpskursene, da med fokus på symptomer og tiltak for de mest vanlige skadene og ulykkene man ser i barnehager.
Kompetansepakken er laget for grunnskolen (1.–10. trinn).
Kompetansepakken er ikke et komplett programmeringskurs og gir ikke tilstrekkelig kompetanse til å undervise i programmering og algoritmisk tenkning.
Men pakken vil bidra til å gi lærere en forståelse av hva programmering er, og hvordan de kan arbeide med programmering i sine fag med utgangspunkt i det nye læreplanverket.
Stafettholderskolen – grunnkurs er
et kurs for deg som har fått i oppdrag å være Stafettholder i en enkeltsak.
Kurset gir en innføring i hva Stafettholder begrepet betyr, hva oppgavene består i og hvordan en best kan utføre disse.
Det er en forutsetning at du har gjennomført e-læringskurset BTI på 1-2-3 før du går i gang med dette kurset.