Hensikten med kurset er å gi ledere i Bergen kommune forståelse for konflikter og konflikthåndtering, samt verktøy en kan bruke i egen hverdag når det oppstår konflikter på arbeidsplassen. Kurset omhandler hensiktsmessig kommunikasjon, juridiske forhold, relasjoner og handlingsalternativer for deg som leder.
Dette kurset går over to dager.
Målgruppe: Ledere ansatt i Bergen kommune
Om dette kurset
Hensikten med kurset er å gi ledere i Bergen kommune forståelse for konflikter og konflikthåndtering, samt verktøy en kan bruke i egen hverdag når det oppstår konflikter på arbeidsplassen.
Tema:
- konfliktforståelse - definisjoner, utvikling, dynamikk og psykologiske faktorer
- Juridiske forhold - lovverk, rettspraksis og interne retningslinjer i Bergen kommune, samt ansvarsforhold og roller
- Praktisk håndtering og samtalemetodikk
Kurset veksler mellom undervisning, diskusjoner og øvelser. Det forventes høy grad av aktivitet fra kursdeltakerne.
Kursholderne har bakgrunn og erfaring fra juss, organisasjonspsykologi, personalsaker, samtalemetodikk, bedriftshelsetjeneste, samt praktisk håndtering av konfliktsaker i Bergen kommune.
Hvis kurset er fullt kan du sette deg på venteliste ved å trykke på knappen "Gå til påmelding".
Kontaktinformasjon til kursarrangør: For aktiv e-postadresse skriv: mailto:kursadm.HR-seksjonen@bergen.kommune.no