Kurset gir en innføring i Bergen kommunes nye elektroniske HMS-system som alle skoler skal ta i bruk fra 2018. Gjennom å bruke systemet aktivt skal krav til internkontroll og systematisk HMS-arbeid være ivaretatt, både med tanke på elevenes og de ansattes skolemiljø.
Om dette kurset
Målgruppe: Rektor og verneombud i Bergen kommune
Kursbeskrivelse: Etter gjennomført kurs skal deltakerne
- ha fått kompetansen som trengs for å gjennomføre kartleggingen og følge opp handlingsplanen.
- kunne bruke systemet til årlig HMS-gjennomgang og det daglige HMS-arbeidet.
I løpet av disse timene skal vi innom følgende tema:
- Bakgrunn og formål for elektronisk HMS-system for skole
- Internkontroll og rektors ansvar
- Gjennomføring og oppfølging av kartleggingen
- Bruk av systemet til årlig HMS-gjennomgang og det daglige HMS-arbeidet
Påmeldingsfrist: 04.06.18 ETTER denne dato er det ikke mulig å melde seg på - ta eventuelt kontakt med kursansansvarlig for å melde fra.
Avmeldingsfrist: 06.06.18 Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra
Kontaktinformasjon til kursarransvarlig: Inger Marie Ullvang, tlf: 55567434, epost: ingermarie.ullvang@bergen.kommune.no