Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.
Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.
Læringsmål og kursbeskrivelse
Som leder skal du være en god rollemodell og arbeide for en god innkjøpskultur. For å oppnå dette må du blant annet forstå samfunnsansvaret i offentlige kontrakter, og du må forstå hvordan du sikrer avtalelojalitet og effektive innkjøpsprosesser..
Formålet med kurset er at du er mer bevisst kommunens retningslinjer og ansvar du har som leder for innkjøpsprosessene på din avdeling.
Etter gjennomført kurs skal du kunne søke etter mer relevant informasjon, og svare på spørsmål fra dine ansatte. Du skal vite hvordan og når du kan kontakte Innkjøp konsern, og/eller ditt lokale innkjøpsmiljø.
Faglig innhold
- Bli kjent med grunnleggende prinsipper og politiske føringer for offentlige innkjøp
- Forstå hvordan du dekker avdelingens behov for varer og tjenester
- Verktøy som støtter innkjøpsområdet
Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.
Sist oppdatert
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Har du innspill eller spørsmål om kurset kan du sende en
melding.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder
og e-postadressen vi kan nå deg på.