Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.

Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.


Læringsmål og kursbeskrivelse

Som leder skal du være en god rollemodell og arbeide for en god innkjøpskultur. For å oppnå dette må du blant annet forstå samfunnsansvaret i offentlige kontrakter, og du må forstå hvordan du sikrer avtalelojalitet og effektive innkjøpsprosesser.. 

Formålet med kurset er at du er mer bevisst kommunens retningslinjer og ansvar du har som leder for innkjøpsprosessene på din avdeling.  

Etter gjennomført kurs skal du kunne søke etter mer relevant informasjon, og svare på spørsmål fra dine ansatte. Du skal vite hvordan og når du kan kontakte Innkjøp konsern, og/eller ditt lokale innkjøpsmiljø.

Faglig innhold

  • Bli kjent med grunnleggende prinsipper og politiske føringer for offentlige innkjøp
  • Forstå hvordan du dekker avdelingens behov for varer og tjenester
  • Verktøy som støtter innkjøpsområdet
 

Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.


Sist oppdatert
29.08.2024
Forutsetninger
Ny som leder i Bergen kommune
Produsert av
Bergen kommune, HR konsern.
Kursansvarlig
Tidsbruk
Ca. 15 minutter
Læringsformat
Nettkurs