Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.
Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.
Læringsmål og kursbeskrivelse
Som leder er du en rollemodell for digital endring, og du må forstå hvordan endringsarbeidet i Bergen kommune skal gjennomføres på en helhetlig måte.
Du skal kjenne til samhandlingsstrukturen; porteføljestyring, relevante roller som digitaliserings- og IKT-koordinatorer, og fora som digitaliseringsforum. I tillegg skal du kjenne til din egen og andres roller, ansvar og rutiner for personvern og informasjonssikkerhet.
Faglig innhold
- Digital endring - hvordan og hvorfor Bergen kommune digitaliseres
- Samhandlingsstruktur – forstå at digitaliseringsprosjektene er en del av en større, helhetlig prosess som må sees i sammenheng med andre digitaliseringsprosjekter og -prosesser
- Personvern og informasjonssikkerhet – forståelse for ansvar og rutiner
Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.
Sist oppdatert
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Har du innspill eller spørsmål om kurset kan du sende en
melding.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder
og e-postadressen vi kan nå deg på.