Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.

Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.


Læringsmål og kursbeskrivelse

Som leder er du en rollemodell for digital endring, og du må forstå hvordan endringsarbeidet i Bergen kommune skal gjennomføres på en helhetlig måte. 

Du skal kjenne til samhandlingsstrukturen; porteføljestyring, relevante roller som digitaliserings- og IKT-koordinatorer, og fora som digitaliseringsforum. I tillegg skal du kjenne til din egen og andres roller, ansvar og rutiner for personvern og informasjonssikkerhet.

Faglig innhold

  • Digital endring - hvordan og hvorfor Bergen kommune digitaliseres
  • Samhandlingsstruktur – forstå at digitaliseringsprosjektene er en del av en større, helhetlig prosess som må sees i sammenheng med andre digitaliseringsprosjekter og -prosesser 
  • Personvern og informasjonssikkerhet – forståelse for ansvar og rutiner
 

Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.


Sist oppdatert
29.08.2024
Forutsetninger
Ny som leder i Bergen kommune
Produsert av
Bergen kommune, HR konsern.
Kursansvarlig
Tidsbruk
Ca. 15 minutter
Læringsformat
Nettkurs