Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.
Kurset
er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune
sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen
en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme
raskt i gang i ny rolle.
Læringsmål og kursbeskrivelse
Kommunen har plikt til å overholde kravene til arkiv- og dokumentasjonsforvaltning i arkivloven med forskrifter.
Målet med dette kurset er at du skal få
kjennskap til journal- og arkivplikten i offentlig forvaltning, og hva som er
formålet.
Etter gjennomført kurs skal du kunne navigere rundt på lederarbeidsflaten i Bk360, finne innkomne saker, dokumenter og oppgaver, samt kunne fordele og følge opp saker og dokumenter.
Faglig innhold
- Hva er arkiv og journal
- Hvorfor må vi arkivere og journalføre
- Hvordan arkivere og journalføre
- Hvordan leder kan ivareta sine særskilte oppgaver på arkivfeltet, herunder bruk av Bk360
- Hvordan finne den informasjonen leder trenger
Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.
Sist oppdatert
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Har du innspill eller spørsmål om kurset kan du sende en
melding.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder
og e-postadressen vi kan nå deg på.