Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.

Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.

Læringsmål og kursbeskrivelse

Kommunen har plikt til å overholde kravene til arkiv- og dokumentasjonsforvaltning i arkivloven med forskrifter. 

Målet med dette kurset er at du skal få kjennskap til journal- og arkivplikten i offentlig forvaltning, og hva som er formålet. 

Etter gjennomført kurs skal du kunne navigere rundt på lederarbeidsflaten i Bk360, finne innkomne saker, dokumenter og oppgaver, samt kunne fordele og følge opp saker og dokumenter.

Faglig innhold

  • Hva er arkiv og journal
  • Hvorfor må vi arkivere og journalføre
  • Hvordan arkivere og journalføre
  • Hvordan leder kan ivareta sine særskilte oppgaver på arkivfeltet, herunder bruk av Bk360
  • Hvordan finne den informasjonen leder trenger
 

Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.


Sist oppdatert
29.08.2024
Forutsetninger
Ny som leder i Bergen kommune
Produsert av
Bergen kommune, HR konsern.
Kursansvarlig
Tidsbruk
Ca. 22 minutter
Læringsformat
Nettkurs