Systematisk arbeid med kvalitetsutvikling rettet mot lederrollen, medskaping og utvikling av felles praksis.  

Et viktig formål med samlingene er å bygge et profesjonelt læringsfellesskap på tvers av skoler, der alle gir og får innspill til forbedringsarbeid gjennom å dele, utforske og utfordre. Samlingene blir organisert etter dialogkonferanse-modellen, men vil tilpasses lokal kontekst.  

Overordnet tema for samlingene er systematisk arbeid med kvalitetsutvikling rettet mot avdelingsleder- og gruppelederrollen, medskaping og utvikling av felles praksis. Et sentralt spørsmål vil være: Hvordan lede for utvikling av forståelse, ferdigheter og praksis? Gjennom praksisfortellinger, faglige innspill, refleksjoner og utforskende samtaler vil teoretisk og erfaringsbasert kunnskap deles og utforskes.  

Lokalet åpner kl. 08.00.

Agenda 

  • Erfaringsdeling – dialog på tvers 
  • Refleksjoner rundt Et «felles VI» og Rammeplan for SFO 
  • Pause
  • Praksisfortelling
  • Refleksjoner i egen SFO-gruppe om Et «felles VI» og Rammeplan for SFO 

Forarbeid 

  • Se filmen Et felles VI i SFO; Et felles vi i SFO on Vimeo
  • Forberedelse til deling av refleksjonene i grupper på tvers: Avdelingsleder, gruppeledere og rektor reflekterer sammen: Hvordan jobber vår SFO for å bygge et "felles VI"?

Enkel servering; frukt, kaffe og te

Viktig å melde av om dere ikke kan delta.

Målgruppe: rektor, avdelingsleder SFO og gruppeleder SFO i Bergen kommune

Vi anbefaler at deltakere fra samme SFO deltar sammen på dialogkonferansene for SFO. Det blir lagt opp til økter der avdelingsleder, gruppeledere og rektor fra samme SFO arbeider sammen.

Avmeldingsfrist: 21.04.2025

Fra og med denne dato er det ikke mulig å melde seg av selv - ta eventuelt kontakt med kursansvarlig for å melde fra

Kontaktinformasjon til arrangør: janneke.tangen@bergen.kommune.no



Produsert av
Etat for skole, Bergen kommune
Kurssted
Wigandgården - Loftet
Tid fra - til
24.04.2024 kl. 08:30-12:00
Læringsformat
Arrangement
Ledige plasser
1 av 100
Påmeldingsfrist
17.04.2025