Om dette kurset
Målet med kurset er å sikre at ansatte og ledere følger lovkrav ved oppfølging av bruker.
Kurset er grunnleggende og retter seg mot ansatte som dokumenterer og ledere med ansvar for tjenesten.
I dette kurset lærer du hvordan du kan bruke tiltaksplanen som et hjelpemiddel for å
- fylle lovkravene til dokumentasjon, brukermedvirkning og kontinuitet i oppfølgingen av bruker
- dokumentere den systematiske oppfølgingen av bruker (tre faser: kartlegge og planlegge, gjennomføre og dokumentere, evaluere og justere).
- jobbe kontinuerlig med forbedring av tjenestene til brukere
Du vil også lære deg hvordan du praktisk oppretter tiltaksplanen skritt for skritt.
Kursets oppbygging og innhold
Kapittel 1: Faglig grunnlag
Kapittel 2: Opprette tiltaksplan i Gerica
Kapittel 3: Evaluere tiltaksplan i Gerica
Kapittel 4: Læring og forbedring
Kapittel 5: Epilog
Når du har meldt deg på nettkurset kan du ta så mange kapitler du ønsker, avslutte, for så å starte der du slapp sist gang. Du får opp de ulike delene ved å klikke på Tiltaksplan i Gerica- veien til systematisk oppfølging på høyre side under innholdsfortegnelse.
Etter endt kurs
- har ansatte og ledere tilstrekkelig kunnskap om tiltaksplan som verktøy og kunnskap om egen rolle i utarbeidelse og oppfølging av tiltaksplan
- ser ansatte og ledere verdien i å jobbe planmessig og systematisk med dokumentasjon
- tar ansatte i bruk og jobber systematisk med tiltaksplan til alle brukere
- ser ledere verdien av å følge opp arbeidet med tiltaksplaner gjennom internkontroll
Kreditering:
Innholdsproduksjon: Anne Marit Rennemo, Benedicte Østen, Elin Agasøster, Heidi Strömborg Sand, Karoline Borg, Liv Width, Comte Bureau AS v/ Margaret Sripo Sanner og Victoria Hovland. Assistanse: Line Haugnes, Lene Haus, Geir Bremer og Trygve Hagen.