Målgruppe: Nettkurset gjelder for nye ledere i Bergen kommune.
Kurset er et av flere i kursrekken i Startskuddet, som er en del av Bergen kommune sitt Lederutviklingsprogram (LUP). Formålet er å gi alle nye ledere i kommunen en grunnleggende og innledende opplæring, som gjør dem i stand til å komme raskt i gang i ny rolle.
Læringsmål og kursbeskrivelse
For at dine ansatte skal kunne utføre oppgavene sine på best mulig måte, og gi gode og riktige tjenester til innbyggerne, er det viktig at de og avdelingen har tverrfaglig og rett oppdatert kompetanse.
Formålet med dette nettkurset er at du får kunnskap om hva kommunen mener med kompetanse, og hvorfor det er viktig å jobbe strategisk på dette området for å utvikle dine ansatte.
Du blir kjent med hvilke verktøy Bergen kommune bruker i kompetansearbeidet, hvorfor det er viktig å sette seg inn i hvordan disse fungerer og merverdien dette kan gi organisasjonen.
Faglig innhold
- Hva er kompetanse?
- Hvorfor jobbe strategisk med kompetanse?
- Hjelp og støtte i kompetansearbeidet
- Rutiner, prosedyrer og veiledere
Starte kurset / påmelding
Trykk på knappen "Gå til påmelding" for å starte kurset. Du vil umiddelbart bli registrert som deltaker, og motta en e-post-bekreftelse.
Sist oppdatert
Forutsetninger
Produsert av
Kursansvarlig
Har du innspill eller spørsmål om kurset kan du sende en
melding.
OBS! Skriv hvilket kurs det gjelder
og e-postadressen vi kan nå deg på.