Grunnkurs for prosjektledere i Bergen kommune kl. 09.00-15.00 den 28 og 29 november i Rosenkrantzgaten 3, 4. etasje, Innolab.
Grunnkurs for prosjektledere i Bergen kommune
Kurset gir deg grunnleggende fagkompetanse i prosjektledelse og kunnskap om prosjektmetodikken og prosjekthåndboken til Bergen kommune. Kurset gir deg innsikt i hvordan digitaliseringsprosjekter i Bergen kommune skal gjennomføres.
Målgruppe:
Primært personer som skal være prosjektleder i digitaliseringsprosjekter. Prosjektmedlemmer kan også ha nytte av kurset.
Kursbeskrivelse:
Kurset går over to dager og introduserer deltakerne for Bergen kommune sin prosjektmetodikk. Kurset består av følgende tema:
• Prosjekt og prosjektledelse
• Prosjektmodell - Bergen kommune
• Gevinstplanlegging og prosjektmål
• Interessentanalyse og kommunikasjonsplan
• Organisering, roller og ansvar
• Prosjektstyring
• Usikkerhet og risiko, endring og avvik
Forutsetninger for kurset:
Det forventes at kursdeltakerne har lest Prosjekthåndboken. Før andre kursdag må deltakerne ha gjennomført nettkurs i personvern og informasjonssikkerhet for prosjektledere og prosjekteiere.
Kurset gjennomføres fysisk og det er en forutsetning at du kan delta begge dager, og at du deltar aktivt i oppgaver og diskusjon.
Det er laget en egen kompetanseplan for prosjektledere og prosjekteiere, din leder kan tildele deg denne planen.