Regional PALS-konferanse i Bergen høsten 2024!
Hvordan kan skolen legge til rette
for god læringsledelse som bidrar til tilhørighet og engasjement for alle elever
på det universelle nivået?
Om dette kurset
Hvordan kan skolen legge til rette for god klasseledelse som bidrar til
tilhørighet og engasjement for alle elever på det universelle nivået? Hvilke
grep kan skolen ta når det oppstår større utfordringer i læringsmiljøet?
På de parallelle sesjonene vil vi dykke ned i noen av disse: Gode karlegginger av
sosial kompetanse på på gruppe- og individnivå gjennom ESBA. Kanskje er
SNAP en løsning? Hvilke suksesskriterier bør være til stede i skole-hjem samarbeidet.
Målgruppe: Alle PALS-skoler og PALS-veiledere i gamle Hordaland fylke. PPT medarbeidere som ønsker mer kompetanse på PALS og systemrettet arbeid. Andre skoleledere, lærere, assistenter, kommunale rådgivere.
Læringsmål:
Å bidra til gode og trygge
læringsmiljø når utfordringer oppstår
Å få kjennskap til verktøy som kan bidra gjør det lettere å kartlegge og til
rette legge både på klasse og individ nivå